Jeg er så drittlei av regnskap. Så lei at jeg har lyst til å rive av meg håret eller kaste pc’en ut av vinduet. Jeg tipper de fleste som jobber med regnskap føler det sånn i disse dager, siden fristen for årsregnskapet er rett rundt hjørnet. Nøyaktig åtte dager unna. 😬
Jeg er så lei av å lete etter bilag, scanne, navngi og føre i SAP. Logge inn i nettbank, vipps, bankaxcept osv osv osv. Bare til nå i dag har jeg brukt Bankid på mobil 24 ganger! 😆
Og det er bare på 2018 regnskapet til Arendal. Oversikt over manglende bilag fører jeg i Google Drive som butikksjefen og Bent har tilgang til, så vi sammen kan lete opp det som mangler.
For øyeblikket kommer jeg ikke lenger på Arendal, så nå skal jeg fortsette på Stavanger. Det er kun Arendal som har årsregnskap, heldigvis, for Stavanger åpnet så sent på året at det ikke er årsregnskap der. Men det er likevel mye som skal føres der også.
Jeg har en egen SAP server hos NoSmoke, og for øyeblikket har jeg disse fanene og vinduene oppe. 😵

Prioriteringslista mi er hvertfall sånn:
1. Årsregnskap Arendal
2. Mars+april (mva) Stavanger
3. Mars+april (mva) Arendal
Når alt det er gjort så er jeg ajour og da reiser jeg til Danmark. For det har jeg fortjent. 😁
Og så er jeg garantert tilbake til å synes det er morro å føre regnskap. Det er bare at akkurat nå som vi har kommet så bakpå og det er mye å gjøre, at jeg synes det er noe forbaska herk! 😆
Fordelen med at jeg sitter så mye med regnskapet er at terskelen for takeaway til middag er veldig lav, så i dag kommer Bent hjem med indisk. 🤭

I tillegg er jeg litt sur fordi jeg oppdaget at Bents koffert ble ødelagt på turen hjem fra Birmingham. Han merket det jo ikke, men jeg så det da jeg skulle sette koffertene på loftet. Reiseforsikringen dekker det ikke, fordi det var innsjekket bagasje. Vil det si at hvis jeg hadde løyet og sagt det var håndbagasje så hadde de dekket det?
Så jeg kontaktet KLM og fikk til svar at ut i fra bildene så mente de at den kunne repareres. Pluss en lang avhandling om at de må ha diverse dokumentasjon. Så da ringte jeg til Morris på Sørlandssenteret, som ut i fra det jeg fant på nettet driver med reperasjon, og hørte med de. Snakk om å ikke la meg forklare situasjonen før de legger ut i det vide og det brede om rutiner rundt vurdering av reparasjon og blablabla. Jeg blir matt av mindre!
Så da sitter jeg og lurer på om det er verd bryet for en koffert som ble kjøpt på Jula og uansett ikke kostet all verdens. Selv om det blir en liten prinsippsak. Og hvertfall når jeg får vite at det er mer arbeid for KLM når de får henvendelse om ødelagt bagasje via skjema på nett og ikke direkte på flyplassen når man har landet, og at de nok satser på at folk tenker som meg at det ikke er verd bryet og derfor dropper det.
Jeg har fortsatt ikke bestemt meg.

Jeg avslutter dette klagete innlegget med en kikker. 😍

🖖