Phuh, dette har vært en hektisk uke! Den startet mandag morgen da Bent kjørte av gårde til Stavanger.
For å være litt romantisk, sendte jeg med han en nødpakke han kunne kose seg med inntil jeg kom innover på torsdagen. Oppi lå julekalenderen hans 1-5 (jeg gjorde det enkelt i år og kjøpte 24 CB øl til han), diverse drikke, diverse snacks og et håndskrevet brev! Jeg som HATER å skrive for hånd, så han kan hvertfall ikke tvile på om jeg er glad i han. Han fikk beskjed om å lese brevet da han kom på hotellet på kvelden.

På slutten av brevet sto det «hvis du får hjemlengsel, ligger det et bilde av dine to favoritt kosevenner» og så la jeg med et bilde av kattene 🤣
Jeg tror han tenkte at det var bilde av noe annet 🤩

Etter å ha kjørt Bents yngste sønn hjem fra jobb, var det middag. Når jeg er alene er det så enkel middag som mulig og da ble det pizza.

Jeg hadde allerede flakset rundt hele dagen og var skrubbsulten, så jeg spiste hele 🙈 Til mitt forsvar så er pizzaene til Dr.Oetker ikke så store.
Etter middag satte jeg i gang med storrengjøring og planen var julepynting etterpå. Jeg var på IKEA tidligere på dagen og kjøpte nytt teppe til stua og når jeg først kommer i gang, så tar jeg litt av. Så det ble nytt teppe i stua, nye putetrekk og nye pledd.
Og så skulle alt stå på hodet i noen timer…
Jeg glemte å ta bilde FØR jeg begynte, men dette er underveis.

Nå var jeg i ferd med å miste motet.

Fordelen med å bo i hus er at man kan støvsuge kl.1 på natta uten å forstyrre noen.

Jeg hadde to 50×50 cm puter fra IKEA liggende, av den typen som er tynne. Jeg tenkte at om jeg kjøper litt for små putetrekk så vil det gå fint siden putene er så tynne. Så da fant jeg to trekk på tilbud på Jysk. Veeeel, det er litt i det minste laget.

Men det ble bra.

Og det ble veldig bra med det nye teppet, nye puter og nye pledd 🙂

Teppet som tidligere var på stua, la jeg på mitt kontor og det ble jeg også fornøyd med.

Det er en himla jobb å bytte tepper alene, så det ble ikke noe julepynting denne dagen.

Tirsdag og avgårde til Arendal for varelevering!

Enkel middag i dag også 😁

Det ser litt grapsete ut, men var faktisk godt.
Etter middag var det å kaste seg over julepyntinga. Jeg har visst litt julepynt!

Onsdag var det å kjøre yngste stesønn til jobb, ta en joggetur i lysløypa, innom hudpleien for en liten time med egenpleie, hente yngste stesønn på jobb og så hjem til middag!

En enkel middag i dag også – risgrøt. Jeg elsker risgrøt! Fjordland sin er best. Onsdagen ble brukt til å pynte ferdig, pakke til avreise neste dag og avslapping. Juletreet kom også opp, det ble kjøpt på tilbud i fjor. Så nå er stua skikkelig fin.

Torsdag var det avreise til Stavanger sammen med butikksjefen i Arendal. Han ble med for å bistå på de to første åpningsdagene i Stavanger.
Igjen var det snilleste M som skulle se til kattene og da er det viktig å vise takknemlighet, samt sette alt klart. Jeg føler egentlig at jeg gjør M til alkoholiker, for det er stort sett vin hun får av oss…. 🙈🤣

Da vi kom frem til Stavanger spiste vi middag på en italiensk restaurant før vi tok et skippertak i butikken for å bli ferdig til åpningen neste dag.

Stavanger er pyntet til jul. 😲🤩

Tilbake på hotellet var det tid for en velfortjent pust i bakken og opplading til neste dag.

Det er jo bare Bent som tar med hotellputa si når han bor på hotell….

Fredag morgen og åpningsdag! Men først frokost. 😊

Frøken «veldig klar for frokost». 😁

Butikken, som er bygget på 6 dager, er så flott som den kan bli og vi er spente som unger på julaften.

Jeg skulle fjerne noen limrester med neglelakkfjerner. Ja, for det var jo smart!

Vi fikk blomst 😊

NoSmoke Stavanger har åpnet!

I går, lørdag, reiste vi hjem etter stengetid kl.15 og det var deilig å komme hjem igjen. Jeg har bare vært borte siden torsdag, så skal egentlig ikke klage. Bent har vært borte siden mandag og jobbet i ett sett, så det var nok mest deilig for han å komme hjem til egen seng.